Dagje Lembongan

19 oktober 2012 - Benoa, Indonesië

Vandaag mochten we weer eens vroeg uit bed en na een stevig ontbijt stonden we om 07:20 uur al klaar in de lobby van ons resort.

Om precies 07:30 uur kwam ons vervoer eraan en we stappen in om ons naar de haven van Benoa te laten vervoeren. Omdat ons resort op een schiereilandje ligt moeten we helemaal omrijden en na een dikke 3 kwartier komen we aan bij de haven.

Als we ons melden krijgen we de boardingtickets en een polsbandje voor de catamaran van SailSensations. Om half 10 varen we dan eindelijk en het zonnetje brandt alweer lekker aan de horizon, dus goed insmeren weer.

Als we na een dik uur varen dan voor de kust komen van Nusa Lembongan, een klein eiland tussen Bali en Penida, dat bekend is om vele watersportactiviteiten en bountystranden. Ongeveer een 300 meter uit de kust gaat de catamaran voor anker en stappen wij over in een kleinere boot dat ons naar het strand brengt.

Op het strand aangekomen worden we welkom geheten met een welkomstdrankje en na een korte uitleg over de activiteiten kiezen we wat wij gaan doen die dag.

We beginnen eerst met een tochtje met een boot met een glazen bodem zodat wij het prachtige landschap onder water kunnen bewonderen. Als we een stukje uit de kust varen zien we geweldig mooie koraalriffen en rotsen met daartussen vrolijk gekleurde vissen in alle soorten en maten.

Na deze tocht stappen we weer uit op het strand en trekken we een vest aan en stappen op een bananenboot, deze rubberen 'banaan' zit vast aan een speedboot en omdat wij de enige zijn maken we een grote ronde door de baai. De bestuurder van de speedboot geeft aardig wat gas en de spetters vliegen ons om de oren. Uiteindelijk blijven we beide zitten en keren veilig terug naar onze afzetplaats. Daar drinken we wat om de zoute zeesmaak wat weg te spoelen en rusten wat uit in het zonnetje en wachten we op het buffet. Dit buffet zag er weer supergoed en lekker uit en na een heerlijke maal mochten wij gaan snorkelen.

Het was onze eerste keer dat wij zouden gaan snorkelen dus onze Noorse medepassagier die al vaker hier was geweest gaf ons wat tips. De belangrijkste was door je mond ademen, dit leek logisch maar vaak bij de eerste keren blijkt dit toch wat lastiger te gaan dan je denkt. Aangekomen bij het stukje water waar we mochten snorkelen deden we onze flippers aan en zetten we onze brillen met beademingsbuis op.

Toen we in het water lagen bleek het inderdaad even wat omschakelvermogen om 'gewoon' door je mond te blijven ademen. Na wat gestuntel lukte het ons en konden we gaan snorkelen. Zo in het water met een geweldig uitzicht op de koraalriffen en mooie tropische vissen (bleven gelukkig wel op verre afstand voor Emiel) maakten we wat foto's met een onderwatercamera, nu maar hopen dat ze gelukt zijn.

Als het fluitje gaat betekent het dat we weer terug moeten naar het verzamelpunt, dit punt bleek toch wat verder dan we dachten. Maar gelukkig hadden we flippers aan onze voeten dus we kwamen wel steeds dichterbij maar toch een vermoeiende zwempartij vanwege de sterke onderstroming.

Als we weer op het strand staan lopen we wat over het strand om te kijken of er nog een mooie schelp te vinden is maar helaas die zijn er niet voor het oprapen blijkt. Als we dan maar van de zon gaan genieten blijkt het dat het alweer 15:30 uur is en we zo weer aan boord gaan van de catamaran voor de terugtocht naar Bali.

Op de catamaran zitten we weer in onze ligstoelen voorop het schip en met een super uitzicht op de zee voor ons. De zonnebrand wordt weer uit de tas gehaald want op zee voel je door de wind de zon niet zo maar toch is deze er. Na een rustige terugtocht bereiken we de haven van Benoa en gelukkig staat ons vervoer al klaar. Snel in de bus met airco en als er nog een Belgisch stel bij instapt kunnen we weer richting ons resort.

Hier aangekomen zitten we te genieten op het balkon en in de tuin van het resort is er een optreden met Balinese muziek en danseressen. We bestellen roomservice en dineren lekker op het balkon. Morgen weer een rustdagje zonder activiteiten en zondag gaan we op safaritocht per olifant.