Eerste hele dag op Bali1

17 oktober 2012 - Benoa, Indonesië

Vanmorgen was er eindelijk een keer geen wekker, maar toch waren we op tijd wakker. Om 09:00 uur zaten we aan het ontbijt en om 10:00 uur hadden we van onze reisorganisatie een bijeenkomst.

Na het ontbijt gauw even terug naar de hotelkamer om de was op te laten halen, zodat deze vanmiddag weer fris en fruitig afgeleverd zou worden. Heerlijk zo'n resort:)

Nadat onze lokale contactpersoon Rudi ons wat tips had gegeven en advies over Bali, namen we met hem door wat we graag wilden gaan doen op Bali, we zijn hier niet alleen maar gekomen om te genieten van de zon.

We laten Rudi een 3 tal excursies boeken voor ons en betalen dit gelijk, verder hoeven wij niets meer te doen dan alleen te genieten van Bali.

Vrijdag gaan we met een catamaran naar Lembonang, een naastgelegen eiland, voor een dagje genieten van dit eiland met een tal van watersportactiviteiten. Zondag gaan we een safaritocht maken per olifant en maandag naar het heilig apenbos en Tanahlot een tempel in de zee.

Toen we dit hadden besproken gingen we lekker luieren bij het zwembad van het resort. Goed insmeren want het is hier bloedheet in de volle zon, vandaag zo'n 36 graden. Omdat het hier zeer warm is moet je zorgen dat je voldoende drinkt en dus gingen we heerlijk aan het barretje zitten in het zwembad en bestelden een cocktail.

Na zo'n hele dag relaxen krijg je toch honger en nadat we ons hadden opgefrist liepen we even door het winkelstraatje met een tal van restaurants, massagesalons, kledingwinkels en supermarktjes. In het winkeltje waar we eerder op de dag ook geld hadden gepind, haalden we wat biertjes en snaaiwerk. Patricia is er achter gekomen dat ze ook click-sigaretten op Bali hebben en dat deze per pakje nog net geen €1,50 kosten (omgerekend) en dat is tegenstelling van de €5,- in Nederland. Na het mooie weer, land waar alles mag en goedkope sigaretten weer een reden om hier te blijven:)

We besloten om naar het restaurant aan de overkant van de straat te gaan. Hier kregen we een tafel vlak aan het strand en met uitzicht op strand en zee kregen we beiden een heerlijke mocktails ( cocktail zonder alcohol) en een bord met een heerlijke biefstuk en franse frietjes.

Nu weer lekker op het balkon met een biertje en een boek en maar eens bedenken wat we morgen gaan doen. voor nu wordt het het strand.

1. Meryem Eerland:
    18 oktober 2012
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen.. Lekker genieten!! Dikke kus van ons